راز های برقراری ارتباط با مردان
نوشته شده توسط : Maria

راز شماره 1:مردها هنگامی بهتر ارتباط برقرار می کنند  که بتوانند روی مکالمه خود باشما تمر کز کنند

آنان هنگام صحبت  دوست دارند  بدانند هدف از این صحبت چیست و این که از آن ها چه می خواهید این باعث می شود که هنگامی که با شما صحبت می کنند بدانند چکار می کنند

اشتباهی که زنان مرتکب می شوند:

درخواست های ما زنان به کرات واضح نیست وگنگ ومبهم بوده

به عنوان مثال : ((بیا باهم صحبت کنیم))

((عزیزم من فکر می کنم باید راجع به رابطه مان صحبت کنیم))

((بیا کمک کن: ببینم شغلم را باید چکار کنیم))

این درخواست ها هیچ جهت خاصی را به شما ارائه نمی دهند و حدود خاصی که گفتگو باید درچهار چوب آن صورت بگیرد را نمی رسانند این حالت مردها را معذب می کند گویی که می بایست حتما آن چیزی را که می خواهید ونمی دانند چیست به شما بدهند  وباید هم درک نمایند خواسته ی واقعی شما چیست و آن را نیز بر آورده کنند!

و این بدان علت است که :

زن ها فرآیند مدار هستند و می بایست حتما به نتیجه ای برسند

راه حل:

هنگامی که می خواهید با او صحبت کنید بنشینید و به او خط بدهید وبگویید می خواهید راجع به چه موضوعی با او صحبت کنید به چه نتیجه ای برسید و این که چه انتظاری از او دارید

به عنوان نمونه:

عزیزم می خوام راجع به رابطه خودمان باهات صحبت کنم شش ماهه که ما نامزد شدیم و فکر می کنم وقتش رسیده که نکات قوت وضعف رابطه مون را ارزیابی کنیم فکر می کنم از این راه می تونم احساس امنیت بیشتری داشته باشم وبفهمم که توی کدامیک از زمینه ها نیاز به تلاش بیشتری داریم

دراین جا مرد هدف از مکالمه را می داند  و احساس امنیت بیشتری خواهد داشت  زیرا زن به شوهر خود نقطه تمر کز مشخص و واضحی را ارائه کرده است

2. از شوهر یا نامزد خود بپرسید. زیرا سوال کردن از او به مکالمه شکل داده وبه او کمک می کند تا ساختار واضحی را برای آن در ذهن خود تر سیم کند هرچه پرسش های شما خصوصی تر باشد بهتر است

روش اشتباه: ((عزیزم فکر می کنم  باید راجع به رابطه مون باهات صحبت کنم))

 در این جا او احساس خواهد کرد که  او را زیر ذره بین گذاشته اید  واحتمالا جواب خواهد داد : ((چرا ؟ مگر اتفاق خاصی افتاده)) احساس می کند که می خواهید او را باز جویی کنید وسپس او را محکوم کنید

روش درست:((عزیزم فکر می کنم می بایست راجع به رابطه مون صحبت کنیم شش ماهه که نامزد شدیم فکر می کنی نقاط قوت وضعف رابطه مون چیه ؟دوست داری رابطه مون به چه سمتی ادامه پیدا کنه؟))

3. از خط دادن به او به عنوان روشی برای مطالبه خواسته های خود استفاده نکرده رک وراست صحبت کنید یکی از رفتارهای نادرست زنان در پرده ابهام صحبت کردن وامتحان کردناو با پرسیدن نظراتش درباره مسایل دیگر است

زن ها به این دلیل این طور صحبت می کنند که نمی خواهند ریسک کرده ونظر خودشان را مستقیم بیان کنند

وهمینطور صحبت های سربسته درباره علت ناراحتیمان یکی دیگر از روش هاست

نظر مردان راجع به این رفتار زنان:

هنگامی که همسرم مستقیم نمی گوید که از چه موردی ناراحت است وهمه اش به در می گوید تا دیوار بشنود خیلی عصبانی می شوم می دانم چه موردی را می خواهد بگوید اما روشی را که برمی گزیند باعث می شود احساس کنم مرا احمق می پندارد یا این قدر ساده ام که می تواند مرا بازی دهد  ای کاش مستقیما می گفت چه در سرش می گذرد

در اینجا چند مورد دیگر از اشتباهات زنان وراه حل آن را برایتان می گذارم:

روش اشتباه: کار چطور پیش رفت ؟

او در مقابل این سوال کوتاهترین پاسخ ممکن را انتخاب خواهد کرد: ((بد نبود))

روش درست:(عزیزم پروزه جدیدی که داری چطور پیش می ره؟به همون سختی که فکر می کردی؟)

روش اشتباه:(عزیزم در رابطه با رئیسم به کمکت احتیاج دارم)

او احساس خواهد کرد از او می خواهید تا مشکلتان را حل کند و احساس بدی به او دست خواهد داد

روش درست:((عزیزم با رئیسم  و مشکلی پیدا کردم (مشکل را برای او توضیح دهید) فکر می کنی می بایست مقابلش بایستم یا با ارشدم صحبت کنم ؟ اگه تو جای من بودی چکار می کردی؟)) 

 




:: بازدید از این مطلب : 1925
|
امتیاز مطلب : 104
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1388 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: